NYHEDSBREV

Nr. 10 - 20. marts 2015



 

Påsken nærmer sig

Om en uge har vi Påskeferie. I denne og næste uge har vi forberedt vore elever på, hvad Påske er. De fleste er ganske godt orienteret, men alligevel gør vi noget særligt ud af det. Påske er måske den vigtigste kristne højtid. Den historiske begivenhed med Jesu korsfæstelse og opstandelse danner et skel mellem et før og et efter i forhold til troen på Gud. Med Jesus er vi kommet tæt på Gud. Der er ikke længere noget, som behøver at blokere fællesskabet med Gud. Med Jesus død og opstandelse kommer tilgivelse og nåde. Nu kan vi igen have fællesskab med Gud. I vores fælles andagter har vi gennemgået begivenhederne Jesus oplevede i den sidste Påske sammen med sine disciple.



 

Palmesøndag er en hyldest til Jesus, fordi folket forventede, at han skulle befri dem fra romernes besættelse, men de blev skuffede. Hans rige er ikke af denne verden. Han kom for at hjælpe os til en anden befrielse - en indre befrielse fra synd og skyld. Vi glæder os til Påske - både fordi det er ferie, og fordi vi igen kan være med til at fejre den vigtige begivenhed i vores kristne liv.



 

SFO og Påske

Påskeferien strækker sig fra Palmesøndag til Anden Påskedag. Der er således fri fra lørdag, den 28. marts til og med mandag, den 6. april 2015. Der er ingen SFO i forbindelse med Påskeferien.



 

Hygiejnetilsyn

I tirsdags, den 17. marts 2015, havde vi hygiejnetilsyn på Gideonskolen. Skolens sundhedsplejerske er ansvarlig for at gennemføre dette tilsyn. Gideonskolen har en høj standard med hensyn til rengøring, orden og ryddelighed. Det bemærkes heldigvis. Vi havde en positiv og informativ samtale og gik gennem udvalgte områder på skolen.



 

Skøjtetur

I torsdags, den 19. marts 2015, fik en del elever fra det store lærecenter deres bonustur til Hvidovre Skøjtehal. Det er altid en populær tur, og det er dejligt at kunne tilbyde nogle af vore elever en sådan tur. Eleverne har brugt en del af deres opsparede bonus til at købe turen. Turen forløb godt. Det er altid en udfordring at være på glatis, men vore elever og medarbejdere klarede sig godt.



 

Skolernes Sangdag

På fredag, den 27. marts 2015, deltager vi i et fælles arrangement med mange andre af landets skoler. Det er Skolernes Sangdag. Vi følger med på storskærm fra Gideonskolens festsal. Alle vore elever er med, og vi bruger anledningen til på den måde at være med sammen med elever fra hele landet. Der skal synges nogle danske sange og salmer.



 

Åbne hjerter

I løbet af de sidste par uger har eleverne i 7. klasse gennemført dissektion af et ko-hjerte. Slagteren har leveret hjerterne, så vi har ikke være med i slagtningen. Det er en del af biologiundervisningen, men det er ikke så tit, at vi har hænderne på rigtige organer. Nogle af eleverne syntes, at det var lidt “ulækkert”, men alle var interesserede og fik en fin oplevelse.



 

Nye printere

Vi har opsat flere nye printere til elevernes brug. Undertiden er det billigere at købe en ny printer end at skifte tonerpatron og cylinder i de gamle. Sådan gik det også denne gang. Vi er i gang med instruktioner til de ældste elever, som har brug for at vælge de rigtige printere via deres egne PC’er.


Se flere billeder fra ugen, tryk HER