NYHEDSBREV

Nr. 10 - 22. marts 2013



 

Graven er tom

Børnehaveklassens elever har i denne uge fået en tom "grav" med hjem. Det er et projekt, de laver hvert år op til Påske. Det kan på den ene side se lidt mærkeligt ud, men på den anden side sender det et værdifuldt signal, fordi graven ER tom. Det er selvfølgelig Jesu grav, det handler om, og det er Påskens centrale budskab. I de sidste 14 dage har skolens morgensamlinger været præget af Påskens centrale begivenheder. Det er vigtigt for os, at vore elever kender historien om Jesu død og opstandelse. Vi har fulgt med Jesus ind i Jerusalem på Palmesøndag, hvor også børnene hyldede ham og råbte: "Hosianna, Davids søn, velsignet være han, som kommer i Herrens navn".



 

Vi har prøvet at forstå Jesu besøg i Templet samme dag, og vi har fulgt forberedelserne til Jesu sidste påskemåltid sammen med disciplene. Jesus kæmpede en personlig kamp i Getsemane, hvor Judas forrådte ham til tempelvagten. Det var hårdt at følge forhøret både hos ypperstepræsterne, Herodes og Pilatus, og endnu sværere at følge Jesus til Golgata, hvor han blev korsfæstet og døde. Da Påskemorgen kom var scenen en anden. Der var ikke så mange tilskuere og heller ikke så mange tilråb. Men der var vidner nok til at bekræfte det utrolige: Graven var tom. Jesus lever. Han er opstået. Det er baggrunden for hele vor kristne tro. Hvis Jesus ikke var opstået ville vores tro være forgæves. Nu er han opstået og derfor kan vi tro på Ham som Guds søn og verdens frelser. Rigtig glædelig Påske!



 

Han lever nu!

I går eftermiddags samlede vi en stor del af skolens forældrekreds til vores Forårs- & Påskefest. Temaet var hentet fra Påskens centrale budskab: "Han lever nu!". Eleverne gjorde en stor indsats både i forberedelse og aflevering ved festen. Charles Barry bragte en varm hilsen til os alle, og det var en stor glæde at se de mange elever, familier og venner. Tak, fordi I mødte op og var med til at skabe en festlig og glædelig samling.



 

Snehvide fik sin prins

Eleverne i 4. klasse præsenterede i tirsdags og onsdags deres skuespil "Snehvide". Det gik, som det skulle. Prinsen fik sin prinsesse, og de levede lykkeligt til deres dages ende. For mange blev det et gensyn med et kendt eventyr. For 4. klasse blev det finalen på en lang proces med træning af et skuespil, som en del af deres danskundervisning. For forældre, bedsteforældre, søskende og andre familiemedlemmer blev tirsdag eftermiddag en rigtig dejlig oplevelse og der var stor stolthed at spore hos forældre og bedsteforældre. For alle skolens elever blev det en hyggelig oplevelse på en kold og snedækket onsdag morgen. Tak, for jeres indsats.


Samuella Mettle
 

Nyt bestyrelsesmedlem

Bestyrelsen valgte i mandags at indsætte Samuella Mettle som nyt bestyrelsesmedlem. Hun indtræder i stedet for Edith Holm, som har været i bestyrelsen siden skolens start. Edith Holm fortsætter som æresmedlem og er velkommen i det omfang hun kan. Det glæder os meget at Samuella Mettle vil påtage sig et medansvar i bestyrelsen.



 

SFO og påskeferie

Når skolen er slut i dag, sender vi eleverne på påskeferie. Første skoledag efter påskeferien er tirsdag, den 2. april 2013. Det er en helt almindelig tirsdag med normal skolegang. Der er ingen SFO på hverdagene i påskeferien. Rigtig god Påske til alle skolens elever og deres familier.


Se flere billeder fra ugen, tryk HER