NYHEDSBREV

Nr. 11 -  23. marts 2012


Påsken nærmer sig

Om en uge har vi påskeferie. Så har vi fri i 10 dage. Det ser vi nok frem til alle sammen. Vi håber at foråret viser sig fra den pæneste side, så vi får lidt sol og varme. For os på Gideonskolen er det vigtigt at alle elever ved, at påsken handler om Jesu død og opstandelse. Det er nøglen til forståelse af den kristne tro. Jesus, Guds søn, blev født som et menneske og voksede op som barn og ung som alle os andre. Han gennemlevede alle livets faser - dog uden synd. Derfor blev Han Guds fuldkomne offer, da Han døde på Golgata Langfredag. Opstandelsen blev sejren over døden og derfor ved vi, at Jesus lever og kommer os til hjælp, når vi har brug for det. Syndens magt er brudt og der er frelse og frihed for enhver, som tror på Jesus. Hver dag i Påsken har sin særlige begivenhed, som det er interessant at kende til og holde fast ved. Palmesøndag åbner påskeugen. Jesus red ind i Jerusalem og blev hyldet af folket. De næste par dage var forberedelsesdage. Torsdag - Skærtorsdag - indstiftede Jesus nadveren efter måltidet med sine disciple. Han blev forrådt af Judas og blev bragt til forhør. Langfredag fandt henrettelsen sted ved korsfæstning. Påskemorgen fandt man graven tom. Jesus lever - og det gør han også i dag.



 

Planetarium

8. klasse besøgte i tirsdags Tycho Brahe Planetarium som led i undervisningen om universet. Temaet var: "Planeter og stjerner". Eleverne fik en forelæsning om vort solsystem og så derefter filmen: "Den kosmiske rejse". Det var en fornem præsentation af et både let og vanskeligt emne.



 

En stor musikoplevelse

Koncerten med Sjællands Symfoniorkester blev en stor musikoplevelse for eleverne i 5. og 6. klasse i onsdags. Vi havde forberedt eleverne grundigt, og også derfor blev det en interessant og spændende oplevelse at se og høre musikerne "live". Det klassiske repertoire blev præsenteret på en sjov og vedkommende måde.



 

Bonustur

I går var en del elever fra det store lærecenter på skøjtebanen i Hvidovre Skøjtehal. Det er den sidste opsamling fra bonusbutikken i februar. Eleverne har valgt at bruge deres bonus på denne tur, og som altid var den en festlig oplevelse.



 

Slutspurt

Vi nærmer os de afsluttende prøver for 9. klasse. Når vi kommer tilbage efter påskeferien er der kun få uger tilbage til de skriftlige prøver. Det er en rigtig vigtig arbejdsperiode, som kræver elevernes målrettede indsats. Efter påskeferien vil skolens hjemmeside indeholde alle nødvendige oplysninger om prøveafviklingen.



 

Revision

I onsdags havde vi besøg af skolens revisorer. De gennemgik bogføringen for 2011 med henblik på færdiggørelse af årsregnskabet. Det er første gang ejendommen indgår i skolens regnskab. Den blev jo købt pr. 1 juni 2011. Regnskabet ser i øvrigt fornuftigt ud, og vi ser frem til at præsentere det for forældrene ved Årsmødet i maj 2012.


Se flere billeder fra ugen, tryk HER