NYHEDSBREV

Nr. 12 - 3. april 2009


Den største højtid?

Man kan selvfølgelig diskutere hvilken af vore kirkelige højtider, der er den "største". Det hænger jo sammen: Jul - Påske - Kristi Himmelfart - Pinse. Hver af de kirkelige højtider er der af sin egen særlige grund. Jul handler om Jesu komme til jord. Han, som er Guds søn iklæder sig menneskeskikkelse og fødes som en baby. Han voksede op under samme vilkår som alle andre mennesker - dog uden synd! Kristi Himmelfart er afslutningen på Jesu synlige tilstedeværelse på jorden. Pinse er Helligåndens komme til jord som talsmand i stedet for Jesus, og den kristne menighed starter. Når vi alligevel lader Påsken få en stor plads i vores tanker og tro, så skyldes det, at Jesus genoprettede vores forhold til Gud. Der behøver ikke længere at være noget, som skiller. Gennem Jesu død og opstandelse blev syndefaldet sonet. Nu har vi igen direkte adgang til Faderen. Graven er tom! Det er det synlige bevis på den nye tid og det nye liv. Rigtig glædelig Påske.



 

Påskeferie

I dag sender vi eleverne på påskeferie. Skolen åbner igen tirsdag, den 14. april til normal tid. Der er ingen SFO i påskeferien. Vi håber det bliver dejligt vejr, så familierne har fine muligheder for at gøre noget sammen. Vi ønsker alle en god påske.



 

Fyraftensmøde

I tirsdags, den 31. marts 2009, mødte ca. 15 familier op til fyraftensmøde. Mange var interesserede i at få deres børn på Gideonskolen efter dette besøg. Desværre har vi ikke plads til ret mange, men vi i gang med en proces for at indsluse de børn, som vi kan optage.



 

Aserbajdsjan

Aynura Garabayli kommer fra Aserbajdsjan. I onsdags, den 1. april 2009, besøget hun os for at tale om livet i den tidligere Sovjetrepublik. Hun er kristen i et ateistisk miljø, og det stiller særlige krav til hverdagen. Eleverne fra 7.- 8.- og 9. klasse fik en fin oplevelse og stillede mange spørgsmål. Vi har tidligere haft besøg fra andre dele af verden, og det har altid været en oplevelse og et frisk pust fra en del af verden, vi ellers ikke har så let adgang til.



 

Forår

Efter påskeferien håber vi, at vejret er stabilt nok til at vi igen kan bruge "lilleskoven". Det bliver især eleverne fra BH. til 4. klasse, som får glæde af det. De fleste synes, at det er spændende med buske og træer, og i hvert fald bliver der nye muligheder for aktiviteter i nogle af frikvartererne.



 

FSA prøver

I løbet af påskeferien bliver skolens beskrivelse af FSA prøverne opdateret. De fleste prøver er på nuværende tidspunkt fastlagt. Men der er to prøver som udvælges, og det må først kommunikeres en uge før de skriftlige prøver. De skriftlige prøver er den 4. - 5. - 6. maj. Hertil kommer en internetprøve i enten biologi eller geografi den 13. eller 14. maj. De mundtlige prøver starter den 4. juni 2009.


Se flere billeder fra ugen, tryk HER